3 x pelzer omnibus

Ik was niemand
Dave wordt vanaf zijn vierde keihard geslagen en uitgehongerd. Jarenlang probeert zijn moeder hem te breken. Haar onvoorstelbaar wrede spelletjes laten de jongen bijna voor dood achter. Dave is in haar ogen een slaaf, een ding. Zijn trieste bestaan blijft verborgen voor de buitenwereld. Alleen zijn dromen houden hem in leven, dromen waarin iemand voor hem zorgt en van hem houdt.
Ik heb geen thuis
Op een dag wordt er eindelijk ingegrepen. De school belt de politie, die Dave onmiddellijk naar het ziekenhuis brengt. Daar constateert men oude botbreuken, zware kneuzingen en ondervoeding. Dave wordt uit huis geplaatst. Maar hij blijft dapper op zoek naar zijn eigen plekje onder de zon, naar de liefde en warmte van een echt gezin waar hij nooit meer bang hoeft te zijn.
Ik had geen naam
Dave zwerft van de ene opvangplek naar de andere. Uiteindelijk durft hij de confrontatie aan te gaan met zijn moeder. Daarna volgt een dramatische ontmoeting met zijn stervende vader. Nu kan Dave eindelijk de ketenen van zijn jeugd afschudden.

Recensies (4)

Meer recensies

Is 3 x pelzer omnibus het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 3 x pelzer omnibus