9 sprookjes + 1 extra

Ga met een detective de wereld over om een tovenaar te vangen en strijd samen met de politie tegen een zevenkoppige draak. Red jezelf uit de penarie tussen een bende rovers en dans met hondenfeeën op een weide. Bezorg een brief zonder adres en genees een waterman van zijn verkoudheid. Ziehier de eigenzinnige en vermakelijke sprookjes van de veelzijdige Tsjechische schrijver Karel Čapek. Een deel van de sprookjes gaat over gewone mensen als postbodes, politieagenten, zwervers en dokters, of over dieren zoals honden, katten en vogels, maar Čapek verzuimt niet om ook mythische wezens als draken, watermannen, feeën, kabouters en tovenaars op te voeren. Het plezier spat van de bladzijden af, want de sprookjes zitten vol grappen. Het geheel wordt verfraaid met illustraties van zijn broer Josef Čapek, Kortom, een onderhoudende, fantasievolle sprookjesbundel voor klein, maar zeker ook voor groot.

9 Sprookjes + 1 extra verscheen in 1932 voor het eerst in boekvorm. Van Karel en Josef Čapek verschenen bij Voetnoot eerder de kinderboeken Dasja oftewel het leven van een pup en Pudlenka ... Of ik had een kat en een hond, beide in de vertaling van Edgar de Bruin, die ook deze bundel vertaalde.
Geschikt voor kinderen van 9-12 jaar.

Is 9 sprookjes + 1 extra het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 9 sprookjes + 1 extra