Aan het werk in het kasteel

Aan het werk in het kasteel

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Artikelen 1   Topics 0
‘Aan het werk in het kasteel’ is een vrolijk prentenboek over de middeleeuwen waarin je van alles leert over belangrijke beroepen uit die tijd, van Rebecca Colby en Tom Froese. De vertaling, heerlijk op rijm, is van Bette Westera. Wie werken er eigenlijk allemaal in het kasteel van de koning? Nou… het is best veel werk, voordat zo’n kasteel er eenmaal staat. En als het dan af is, zijn er nog steeds een heleboel mensen nodig! De metselaar, timmerman en smid zijn er maar druk mee. Op de binnenplaats lopen ridders en stalknechten rond. En binnen hebben de bakker, bediende en minstreel de hele dag genoeg te doen. En de koning zelf werkt natuurlijk ook. In dit prentenboek komen allerlei middeleeuwse beroepen langs. Sommige zijn er niet meer, maar heel veel bestaan nog steeds! Een prentenboek over stoere ridders, maar ook over hele gewone bakkers. +

Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)
Gottmer
04 augustus 2021
02 juli 2021

Reacties op: Aan het werk in het kasteel