Aan tranen heb je toch niets

Aan tranen heb je toch niks

Rank 4134 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1
Junior Spots 1   Topics 0
Een meeslepend verhaal over verlies en aanvaarding, en over de bijzondere band tussen kinderen en hun grootouders. Voor kinderen vanaf 10 jaar.

Ik vraag me af of grote dieren meer verdriet hebben dan kleine omdat ze zo groot zijn. Walvissen en olifanten en zo. Bij mensen is het net andersom. Kinderen huilen meer dan volwassenen. Tenminste, de meeste kinderen. Ik niet. Ik wil niet, want dat haalt niets uit. Dat weet ik, omdat ik het al geprobeerd heb. Aan tranen heb je toch niks.

Het meisje in dit verhaal brengt de zomervakantie door bij haar grootouders aan een afgelegen fjord. Haar vader is pas gestorven, maar ze huilt niet. Dat helpt niet, vindt ze. En dan spoelt er opeens een walvis aan op het strand.
Kind & Jeugd
Sofie Maertens
Clavis B.V.B.A., Uitgeverij
21 juni 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Sanne de Graaf

Lezersrecensies (1)

Aan tranen heb je wel iets

door: Sanne de Graaf 1 like
Iemand verliezen zorgt voor groot verdriet, zeker wanneer diegene je heel dierbaar is. Het meisje in ‘Aan tranen heb je toch niks’ gaat op haar eigen manier om met verlies. Ze huilt niet en ze praat er ook niet over. Want: aan tranen heb je toch niks, zo vindt ze. Toch rouwt ze om haar papa die...