Achterhoeks voor beginners

Vandage hew fietsebonensoep, pot-deur-mekare van moes en nao pork-in-de-buul.*

Als dit het antwoord is op jouw vraag naar het dagmenu en je verstaat het niet, dan is Achterhoeks voor beginners hét boekje dat je nodig hebt. Een boekje dus voor toeristen, dagjesmensen en inburgeraars. Een taalgids waarmee je je verstaanbaar kunt maken in deze prachtige regio. En ondertussen lees en leer je ook nog veel over het eenvoudige, dagelijkse boerenleven van toen. Over de manier waarop feestdagen werden gevierd, wat er gegeten werd, hoe mensen zich vermaakten en hoe ze woonden en leefden.

Het boek is gebaseerd op het Woordenboek van de Achterhoekse en Liemerse Dialecten WALD. Dr. Lex Schaars, dialectoloog is redacteur van dit werk en verleende zijn medewerking aan Achterhoek voor beginners.

* Vandaag hebben we snijbonensoep, stamppot boerenkool en toe Jan-in-de-zak.

Is Achterhoeks voor beginners het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Achterhoeks voor beginners