Kookboek van Rotterdam

Rotterdammers zijn geen mietjes. Niet dan, ja toch? Haagse bluf? Vergeet het maar. Utrechtse theerandjes? Dacht het niet. En van de manier waarop ze in 020 haring eten, moeten Rotterdammers echt niets weten. Het is niet vreemd dus dat de Kapsalon alleen maar in Rotterdam kon ontstaat. Of dat de uierboord (aka ‘broodje koeientiet’) nog alleen daar wordt gegeten. Maar we kennen ook nog het bloedbroodje, het Rotterdammertje (worstje), krotenmosterd, het bekende bakkie pleur en de Rotterdamse harde fluit. En nog veel meer lekkernijen uit Rotterdam en omgeving.

Het Kookboek van Rotterdam is een nostalgisch geïllustreerd boek met recepten en verhalen uit het Rotterdamse. Eerder verschenen in deze reeks kookboeken over Amsterdam (ook in het Engels), Utrecht en Den Haag.

Is Kookboek van Rotterdam het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kookboek van Rotterdam