Adam

Adam

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 2
Thrillers & Spanning   Topics 0
Op een avond dat Ajax in de halve finale staat van de Champions League wordt Adam gerekruteerd door XXX (Triginta), een eeuwenoud geheim genootschap. Zij komen ’s avonds bijeen in een verborgen vertrek in de Oudemanhuispoort waar Adam overdag rechten studeert. Hij is geïntrigeerd door dit oude genootschap en vooral door Camiel van Boetzelaer, de mysterieuze en eloquente preses van het gezelschap. De status quo van zijn leven bevalt Adam allerminst dus grijpt hij dit avontuur met beide handen aan. Diep van binnen hoopt hij via het genootschap ook eindelijk eens indruk te kunnen maken op zijn adoptievader. Hij weet dat zijn biologische ouders uit Marokko komen maar meer is er niet over hen bekend. Er volgt een warrige tijd voor Adam. De ontgroening en extravagante avonden van XXX, zijn leven met zijn Gooische vrienden in het studentenhuis en zijn vrijzinnige vriendin Tatum vragen allemaal zijn aandacht. In deze hectiek start voor Adam een zoektocht naar de ware motieven van het genootschap, waarbij onderweg zijn eigen identiteit ook in ander licht komt te staan.
Christon heeft een bijbehorende soundtrack van 4 uur gecomponeerd die dient als achtergrondmuziek om de leeservaring te verrijken. De Spotify-codes worden in het boek vermeld.
OVER DE AUTEUR
Tijdens zijn carrière als liedjesschrijver schreef Christon al meer dan 400 liedjes voor zichzelf en anderen. Zo’n liedje telt veel minder woorden. Om zich te kunnen bevrijden van deze beperking vond hij het tijd worden om zijn verhalen in een andere kunstvorm te gieten. Dit vond zijn weg in de vorm van deze coming-of-age-thriller Adam. Hij werd o.a. bekend met zijn band Rigby, waar ze als huisband van De Wereld Draait Door elke maand acte de présence gaven en jarenlang op diverse podia in Nederland stonden. Tegenwoordig is hij werkzaam als componist voor internationale artiesten als Aloe Blacc, J Alvarez en Hardwell maar ook voor Nederlandse zangers als Tino Martin, Boudewijn de Groot en Ronnie Flex.

Spannende boeken algemeen
Uitgeverij Ellessy