Agile Marketing

Adrie Dolman
Organisaties moeten in dit digitale tijdperk snel kunnen inspelen op steeds sneller veranderende markten. Dat vraagt om nieuwe manieren van marketing. In plaats van lange ontwikkeltrajecten en big-bang campagnes, gaan we experimenteren en empirische data verzamelen waarmee we de ideale proposite en communicatie voor het moment leveren en aanpassen. Dit vereist veel van de teams die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van wendbare strategieën, proposities, kanalen en communicatie. Uiteindelijk telt één doel: het leveren van de hoogste customer value, in de kortste time to market en met het laagste risico op verspilling of marktfalen. Agile Marketing laat aan de hand van praktische handvatten zien hoe je kan werken aan validated learning, met een levende visie, aanpasbare strategie en pro-actief stakeholder management. Hoe je de waardepropositie doorlopend vernieuwt en vermarkt en hoe je door diverse soorten feedback telkens sneller en beter kan leveren. Dit boek is geschreven voor marketingmanagers, propositiemanagers, productmanagers, (digital) marketeers en strategisch verantwoordelijke bestuurders.

Is Agile Marketing het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Agile Marketing