AJAX Amsterdam

AFC Ajax is een begrip in het Nederlandse en Europese voetbal. Iedereen kent de club, ze heeft supporters over het hele land. Ze won tot nog toe 34 landstitels, negentien KNVB-Bekers en zes Europese Bekers. En ze leverde tal van spelers af van vaak internationale klasse. De Johan Cruijff ArenA is doorheen de jaren uitgebouwd tot een voetbaltempel waar het aangenaam vertoeven is. Voorgangers De Meer en het Olympisch Stadion zijn eveneens legendarische voetbaltempels.

Nu in 2020 de club al meer dan 120 jaar bestaat, brengt dit boek een up-to-date overzicht van die rijke geschiedenis in negen chronologische delen. Aan de belangrijkste spelers en bestuursleden zijn aparte kaderteksten gewijd. In bijlage zijn overzichten opgenomen van het palmares van de club en de individuele spelers, de eindstanden in de competitie, de Ajacieden in Oranje, de Europese wedstrijden, de voorzitters en de trainers.

Zo wordt een belangrijk stuk Nederlandse en Europese voetbalgeschiedenis in kaart gebracht.

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen