PSV Eindhoven

PSV Eindhoven

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

PSV Eindhoven is een club die elke voetbalfan kent. Ze heeft sinds de oprichting in 1913 een rijke geschiedenis opgebouwd: de traditieclub won tot nog toe 24 landstitels, negen KNVB-Bekers en twee Europese bekers. Daarbij leverde ze tal van spelers af van vaak internationale klasse. Het Philips Stadion is in de loop van de jaren uitgebouwd tot een voetbaltempel waar het aangenaam toeven is. Dit boek wil geschiedkundig degelijk onderbouwd een overzicht van de historie brengen van de club die nu - in 2022- bijna 110 jaar bestaat. Die rijke geschiedenis wordt behandeld in negen chronologische delen. Aan de belangrijkste spelers en bestuursleden zijn aparte kaderteksten gewijd. Als bijlage zijn overzichten opgenomen van het palmares van de club, de individuele spelers, de eindstanden in de competitie, de PSV’ers in Oranje, de Europese wedstrijden, de voorzitters en de trainers. Aldus wordt een belangrijk stuk Nederlandse- en Europese voetbalgeschiedenis zo volledig mogelijk in kaart gebracht.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen