Alle namen

Alle namen

Gelezen 55 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 4 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 2   Topics 0

Voor iedereen die genoten heeft van Saramago’s bekendste romans De stad der blinden en De stad der zienden

In Alle namen slijt meneer José, een brave ambtenaar van de burgerlijke stand, zijn dagen in een enorm archief. Voor zijn geheime verzameling knipsels over beroemde mensen verschaft hij zich ’s nachts toegang tot het archief. Per ongeluk neemt hij het dossier mee van een onbekende vrouw die hem op het obsessieve af blijkt te boeien. Saramago laat ons de zoektocht zien naar de mens achter het nummer.

De pers over het werk van José Saramago

‘Een groot schrijver verontrust, ontroert en ergert zijn lezers. Zo ook Saramago.’ De Groene Amsterdammer

‘Een unieke, moderne parabel, psychologisch glashelder en politiek uitzichtloos tegelijk.’ De Groene Amsterdammer over De stad der blinden

‘Een ingrijpend fictief verslag van hoe een hele maatschappij in één maand volledig kan instorten.’ NRC Handelsblad over De stad der blinden

Literaire fictie algemeen
Maartje de Kort