Alles draait om geld

Economen hebben zich lang gebaseerd op de ratio - nele keuzetheorie. De stroming van de gedragseconomie, die sociale psychologie en economie combineert, kiest een andere invalshoek en laat zien dat veel keuzes op andere dan rationele gronden tot stand komen.

Henriƫtte Prast schrijft al geruime tijd over deze en andere aspecten van onze kijk op het geld, rijkdom en waarde. In haar columns komt een veelheid aan onderwerpen aan bod, van sneeuwstormen en verloren operakaartjes tot echtscheidingen en de doodstraf. Aan alles blijken onverwachte economische aspecten te zitten, die zowel luchtig gepresenteerd als wetenschappelijk onderbouwd worden.
De columns verschenen eerder in Het Financieele Dagblad, waarvan een deel reeds gebundeld werd in Geld en geluk en Geld & gevoel. Alles draait om geld bevat het beste uit die bundels en is aangevuld met nieuw materiaal.

Is Alles draait om geld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alles draait om geld