Alles goed en wel

Gelezen 270 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 110 Favoriet 8 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 8 Top25's 3   Topics 0

Alles goed en wel van Mirjam Oldenhave is een tragikomisch verhaal over een vrouw die tegen wil en dank de verantwoordelijkheid krijgt over een groep royaal ontspoorde mensen. Alles goed en wel is een zeer originele en zeer onvoorspelbare roman. De lezer blijft aan de pagina’s gekluisterd door de onverwachte wendingen en Oldenhave’s ijzersterke taalgrappen. Mirjam Oldenhave neemt de lezer mee in de wereld van Julia, die vanwege huwelijksproblemen ineens op straat staat. Maar ze krijgt een kans. Via ene Mario. Als Julia voor zijn zieke tante wil zorgen, dan zorgt hij voor onderdak. Julia stemt toe en niet veel later staat ze aan het hoofd van een huishouding vol bonte figuren: een ernstig depressieve tuinman, een illegale Syrische vluchteling, een kapster die haar salon aan huis heeft (en daar ook andere hand- en spandiensten verricht) en een meisje dat thuis verwaarloosd en mishandeld wordt en dat door mevrouw Smit is opgevangen.

Ambo|Anthos
26 september 2017
26 september 2017

Marvin O. Hebban Recensent

Grotemensenproblemen, overgoten met een feelgood-sausje

door: Marvin O. 1 like

Wanneer Julia door haar man bedrogen wordt, pakt ze impulsief haar koffers en verlaat het huis. Voor de zoveelste keer, want altijd weer keert ze snel met hangende pootjes terug. Deze keer wil ze het anders, want de maat is vol. Op zoek naar onderdak ontmoet ze Dylan, een twintiger die beweert wel...

Reacties op: Alles goed en wel