Alles om jullie heen is er nog

Gelezen 90 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 37 Favoriet 6 Recensies 7
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0

Op 12 mei aanstaande is het vijf jaar gelden dat vlucht 8U-771 van Afriqiyah Airways neerstortte in Tripoli. Onder de passagiers bevonden zich 71 Nederlanders, waaronder de ouders van Marieke Poelmann. Alle inzittenden - behalve een jongetje, Ruben - komen bij deze vliegramp om het leven.

Marieke's ouders waren onderweg naar huis na een vakantie in Zuid-Afrika. Marieke is op dat moment 22 jaar oud en belandt als beginnende journalist plotseling aan de verkeerde kant van het nieuws. Wat er dan op haar afkomt is overweldigend: familierechercheurs, slachtofferhulp, banken en verzekeraars bevolken de stoep van haar ouderlijk huis. Ook delen zij en haar oudste broer Boris ineens de verantwoordelijkheid voor hun gehandicapte broer Sándor, die op zijn elfde een hersentumor kreeg. Om nog niet te spreken over het onwerkelijk grote verdriet dat zich aandient, dat Poelmann op indringende wijze weet te beschrijven. Door de vliegramp komen angsten uit Mariekes vroege jeugd, de herinneringen aan de ziekte van haar broer Sándor en de relaties binnen haar familie in een heel ander perspectief te staan.

Literaire non-fictie algemeen
Mens en maatschappij algemeen
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
01 april 2015
07 mei 2015

Reacties op: Alles om jullie heen is er nog