Als de liefde voorbij is

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 0

Wat als je geliefde jou van het ene op het andere moment verlaat –, terwijl hij of zij wat jou betreft had mogen blijven? Het overkomt velen – zo ook Jan Drost. Na een relatie van tien jaar bleef hij achter met zichzelf, zijn herinneringen en de vraag: wat nu? Bloedeerlijk en rauw neemt Jan Drost je mee door alle stadia van zijn liefdesverdriet en probeert ze te duiden met behulp van filosofie, muziek, films en literatuur. Waarom doet liefdesverdriet zo allesverzengend veel pijn? Waarom is het zo moeilijk om door te gaan? En hoe doe je dat, doorgaan? En hoe beter niet? Jan Drost sleept je erdoorheen als een troostende vriend.
Als de liefde voorbij is is zowel een persoonlijk als universeel verhaal over liefde, afscheid nemen en opnieuw beginnen. Maar vooral is het een pleidooi voor een manier van leven waarin liefhebben, leren liefhebben en blijven liefhebben centraal staan. Voor een leven waarin we niet alleen zijn en, als het even kan, niet alleen laten.

Mens & Maatschappij
De Bezige Bij