Als engelen slapen

Als engelen slapen

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 16 Favoriet 0 Recensies 1
Op 8 augustus 1996 verongelukte in Zweden een bus van de scouting uit Tungelroy. Vijf scouts en een begeleider kwamen om het leven, vier anderen overleefden met zware verwondingen. In de roman ‘Als engelen slapen’ vormt dit het vertrekpunt van een verhaal over toeval, noodlot maar ook hoop. Het verhaal is gebaseerd op ware gebeurtenissen, maar volgt als pure fictie de rimpelingen die het ongeluk in de tijd veroorzaakt.

Uit het boek:

Intussen weet ik precies hoe dit had kunnen gebeuren. Ik zal er geen doekjes om winden. Zeker geen doekje voor het bloeden. Er had er eentje zitten suffen, hierboven. Letterlijk, ja echt! Gewoon zitten suffen. Zo simpel is het. Dit krijg je niet verzonnen. En dan zouden wij twee zeggen: je had maar één taak! En dat loerde gewoon even de andere kant op. Te erg voor woorden.

Muziek loopt als een rode draad door het oeuvre van Paul Sterk. En in dit boek komen David Bowie, Sjef Diederen, Pussycat, Rowwen Hèze, de Zangeres zonder Naam en heel veel andere coryfeeën uit de popmuziek weer tot leven.
Een boek over rouwverwerking, gemeenschap, vriendschap, schoonheid en melancholie.

Paul Sterk (Venlo, 1964) studeerde Gezondheidswetenschappen in Maastricht. Daarna was hij langdurig werkzaam als adviseur en kwaliteitsmanager in de zorg, een sector waarin hij ook nog steeds diverse bestuurlijke functies bekleedt. Hij woont en werkt in Weert.
Paul Sterk schreef eerder de romans Sterren en zeemeerminnen (2008) en Apostel van Tricht (2011). In 2014 publiceerde hij de sonnettenbundel Winddicht.
Schrijverspunt
19 mei 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,90

Lezersrecensies (1)

Beschermengelen

door: Wilma Hartman 1 like
Dit boek toegestuurd na de opruimactie bij #Hebban en is een boek dat ik niet snel zelf zou hebben gekocht en daarom was ik er extra blij mee. Zou ik een nieuw pareltje ontdekken? Ik moet zeggen dat het boek fascinerend was maar het was geen makkelijk te lezen boek. Ik moest me er toch wel...