Als jij kon kruipen in mijn huid

Tussen de benauwende muren van een internaat, tegen het decor van de laatste Balkanoorlog, verlangen vijf jonge mensen – vier jongens en een meisje – naar een meeslepend en onbezorgd leven . Veroordeeld tot elkaar in een tijdperk waar geluk, plezier of een simpele lach bijna als een doodzonde worden opgevat, zijn ze vastbesloten zich niet aan deze waanzin over te geven. Omringd door een bizarre mensenmassa – bedelende zigeunerkindjes, gefrustreerde onderwijzers, rouwende ramptoeristen – gaan ze op zoek naar zichzelf, naar de liefde en het doel van hun bestaan. Ze zitten niet dagelijks in de schuilkelder, ze gaan naar buiten, naar cafés, ze hebben hun eerste seksuele ervaringen, drinken alcohol en roken hun eerste sigaret, zoals ze dat ook zouden hebben gedaan als er geen oorlog was. Als jij kon kruipen in mijn huid is een ontroerende bildungsroman over puberliefde en de vele manieren van liefhebben, over hoe je reageert wanneer je in een situatie terechtkomt waarvoor je niet gekozen hebt en die je dag en nacht moet delen met anderen.

Is Als jij kon kruipen in mijn huid het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Als jij kon kruipen in mijn huid