Als sneeuw voor de zon

Gelezen 67 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 56 Favoriet 2 Recensies 4
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 5 Top25's 1   Topics 0
‘Als sneeuw voor de zon’ is de nieuwe thriller van Lone Theils, die eerder ‘Fatale oversteek’ schreef.

‘Als sneeuw voor de zon’ gaat over de dichter Manash Ishmail die samen met zijn vrouw Amina uit Iran vlucht. Tijdens hun gevaarlijke reis naar Groot-Brittannië raken ze elkaar kwijt. Manash belandt in Denemarken, maar zijn vrouw is spoorloos. Nora Sand, politiek correspondent in Londen voor het Deense dagblad Globalt, wordt door Manash benaderd in de hoop dat zij Amina kan vinden. Nora stort zich volledig op de zaak, maar voor ze het weet moet ze vrezen voor haar eigen leven.

Net als in haar debuutthriller ‘Fatale oversteek’ combineert Lone Theils in ‘Als sneeuw voor de zon’ de Engelse crime en de harde Scandi-thriller tot een pageturner waarin de spanning wordt afgewisseld met de liefdesperikelen van de tegendraadse, kickboksende Nora Sand.

Literaire thriller
Nora Sand (2)
Kor de Vries
Ambo|Anthos
01 februari 2018
01 februari 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther

Samantha Stroombergen Auteur

Verslaggever komt op een gevaarlijk spoor

door: Samantha Stroombergen 1 reactie

De Deense thrillerauteur Lone Theils werkte jarenlang in de journalistiek, waarvan een deel als correspondent in Londen. Het nieuws bracht haar ook zover dat ze uiteindelijk boeken begon te schrijven: ze volgde de berichtgeving over een Amerikaanse seriemoordenaar nauwlettend en was teleurgesteld...

Reacties op: Als sneeuw voor de zon