Amalia's erfenis

Amalia's erfenis

Rank 1065 Gelezen 68 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 60 Favoriet 5 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 4   Topics 0
De zeventienjarige Amalia van Solms vlucht samen met koningin Elisabeth van Bohemen naar ’s-Gravenhage. In korte tijd weet ze zich op te werken van hofdame tot vertrouwelinge van de koningin. Dat wordt ook opgemerkt door prins Frederik Hendrik van Oranje-Nassau, die als een blok valt voor de mooie Amalia. Maar zij geeft zich niet snel gewonnen en gaat tot het uiterste om haar nageslacht een glorieuze toekomst te bezorgen.
De Crime Compagnie
08 april 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Mandy

Door lezers

Fabulous Feelgood! / Groepsread: Amalia's erfenis - Marianne en Theo Hoogstraaten
08 juli 2019 13 reacties
Thriller Café / Thriller Club tipt voor Thriller Magazine Challenge
04 juni 2019 18 reacties
  Meer artikelen van lezers

Hebban recensie

Guy Doms Hebban Recensent

Auteurs blazen geschiedenis nieuw leven in

door Guy Doms op 01-05-2019

De huidige Nederlandse kroonprinses Amalia dankt haar naam aan de stammoeder van het Koninklijk Huis. Om deze laatste te leren kennen, moet je terug in de tijd. Naar de zeventiende eeuw. 1622. De zeventienjarige gravin - en tevens hofdame - Amalia van Solms volgt koningin Elizabeth Stuart op de voet. Nadat ze samen gevlucht zijn naar ’s-Gravenhage, krijgt Frederik Hendrik van Oranje-Nassau de...