Amerikanen

Amerikanen

Het machtigste land ter wereld worstelt met onoverbrugbare conflicten, grote ongelijkheid en maatschappelijke achteruitgang. In Amerikanen. Het had zo mooi kunnen zijn schetst Amerikakenner Steven De Foer een even treffend als ontluisterend beeld van een uitverkoren natie. Een scherp zicht op de Amerikaanse malaise is noodzakelijk om onze eigen toekomst te vrijwaren. De Foer beschrijft concreet hoe pure gulzigheid – naar eten, geld, macht, vertier – de Verenigde Staten mooi maar meedogenloos maakte, en veel Amerikanen gefrustreerd liet over de grote onvervulde beloften. Een urgent boek in wat een sleuteljaar in de Amerikaanse politieke geschiedenis wordt.

Steven De Foer (1965) is al zijn hele leven gebeten door de Verenigde Staten. Nadat hij in 2001 als reporter voor De Standaard wekenlang vanuit New York de aanslagen van 9/11 had gecoverd, groeide zijn diepe interesse uit tot een fascinatie. Als Amerikaspecialist op de buitenlandredactie en grand reporter voor het weekblad van De Standaard reisde hij naar meer dan dertig staten. Amerikanen is De Foers derde boek na Onder Hollanders (2001) en Hollywood Boulevard (2016).
Mens & Maatschappij
Uitgeverij Polis