De meeste mensen deugen

De meeste mensen deugen

Rank 57 Gelezen 11 Aan het lezen 24 Wil ik lezen 162 Favoriet 1 Recensies 1
Dit is een boek over een radicaal idee.

Het is een idee waar machthebbers al eeuwen bang voor zijn. Waar religies en ideologieën zich tegen hebben gekeerd. Waar nieuwsmedia zelden verslag van doen en de geschiedenis één lange ontkenning van lijkt.

Tegelijkertijd is het een idee dat onderbouwing vindt in nagenoeg ieder vakgebied van de wetenschap. Dat door de evolutie wordt gestaafd en door het alledaagse leven bevestigd. Een idee dat zozeer aansluit bij de menselijke natuur, dat het vaak niet eens meer opvalt.

Hadden we de moed om het serieus te nemen, dan zou blijken: dit beschimpte idee kan een revolutie ontketenen. De samenleving op zijn kop zetten. Als het werkelijk tot je doordringt, is het zelfs een levensveranderend medicijn, waardoor je nooit meer op dezelfde manier naar de wereld kijkt.
De Correspondent BV
03 september 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 25,00 Bestel het e-book € 9,00 Bestel het luisterboek € 15,00

Lezersrecensies (1)

Zeer boeiend

door: Harrie 1 like
Ben nu ruim over de helft van het boek. Dus nog geen eindoordeel .Even een indruk. Het boek is zeer toegankelijk geschreven en het boeit me vanaf de eerste blz. Bregman durft wel. Het ene na het andere onderzoek of inzicht wordt onderuit gehaald. Maar zeer goed onderbouwd. Ben erg benieuwd hoe het...