Morele ambitie

Iedere carrière duurt 2.000 werkweken. Hoe je die tijd besteedt, is een van de belangrijkste beslissingen van je leven. Toch zitten miljoenen mensen vast in suffe, nutteloze of zelfs schadelijke banen. Die verspilling van talent is de grootste verspilling van onze tijd.

Er is een medicijn tegen deze verspilling en dat medicijn heet ‘morele ambitie’. Morele ambitie is de wil om bij de besten te horen, maar met andere maatstaven van succes. Geen dik salaris, deftige titel of corner office, maar een carrière die is gewijd aan de beste oplossingen voor de grootste wereldproblemen.

Dit boek gaat over de beweging van pioniers die nu al bruisen van morele ambitie. Een gids voor hoe ook jij het pad van morele ambitie kunt volgen.

Rutger Bregman (1988) is historicus. Hij brak internationaal door met zijn bestseller Gratis geld voor iedereen. Zijn boek De meeste mensen deugen is in 46 talen vertaald, wereldwijd zijn er meer dan anderhalf miljoen exemplaren verkocht.

Recensies (1)

Is Morele ambitie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Morele ambitie