Antroposofie Een nieuwe benadering Werken en voordrachten

'Steiner knoopt aan bij onze dagelijkse waarnemingswereld en plaatst het conceptuele bouwwerk dat hij tot dan toe had ontwikkeld, op het fundament van ervaringen die elk mens heeft. Op zichzelf lijkt dat niets bijzonders, maar in de esoterische traditie is dat een enorme stap.
In feite was Steiner daar al in 'De weg tot inzicht in hogere werelden' mee begonnen. Maar in deze voordrachten verbreekt hij als het ware de laatste zegels van de geheimhouding die in de esoterische gemeenschappen gebruikelijk was en plaatst hij de geesteswetenschap midden in de openbare cultuur, in het domein van onze gemeenschappelijke ervaringen.

Is Antroposofie Een nieuwe benadering Werken en voordrachten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Antroposofie Een nieuwe benadering Werken en voordrachten