Antwerps Kroegenboek

Een boek over kroegen, is dat nog van deze digitale wereld? Als je enkel een naam, adres, wat 'likes' en twee regels commentaar wil: nee. Maar wie wat steviger in de sfeer wil komen zit met deze gids goed. Schrijven over het Antwerps kroegleven mag niet onderschat worden. Deze etablissementen hebben zowel een sociale, economische als culturele functie en worden beter met respect benaderd. Dit hoeft uiteraard een luchtige aanpak niet in de weg te staan. Notoire kroeglopers en kleurvaste Antwerpenaren werden op pad gestuurd.
Ze kleuren hun verhalen met persoonlijke herinneringen en ervaringen. Resultaat, sfeerbeelden die je reeds voor je vertrek beleeft!

Eddy Vereycken (Niel, 19 september 1952) is acteur in toneelstukken en films (Witse, Kaat en Co, Flikken, de Zaak Alzheimer, enz...).
Sinds veertig jaar doet hij toneel regies in binnen en buitenland. Als scenarist maakte hij een aantal kortfilms, weldra verschijnen op tv een aantal nieuwe series.
De laatste jaren concentreerde hij zich vooral op zijn schrijversactiviteiten, naast diverse toneelstukken schrijft hij gedichten en romans.
Met zijn debuutroman 'MIJN HANDEN ZIJN GELIJK DE JOUWE, een ode aan mijn dode moeder' kreeg hij de prijs voor het beste debuut, de Gouden Meeuw.
Zowel als romanschrijver als non fictieauteur wil Eddy zich op de schrijversmarkt profileren. Ook als kok plaatst hij zich op een originele, soms grappige, manier tussen de talrijke concurrenten. Daarom schreef hij -als Bourgondiër van het eerste uur - 'DE VETTE KEUKEN', een reactie op alle 'light en liever dun dan dik' mode.

Is Antwerps Kroegenboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Antwerps Kroegenboek