Aphonismen

In Aphonismen onthult Willem Schinkel op indringende wijze de redenen achter zijn keuze om geen mobiele telefoon te bezitten. Deze notities en aforismen, die hij liever ‘aphonismen’ noemt, bieden een scherpzinnige kijk op de invloed van mobiele telecommunicatie op ons leven. Schinkel observeert de dwingende werking van deze infrastructuur en reflecteert op de geschiedenis van telecommunicatie. Dit boek werpt licht op de absurditeit van elektronische communicatiesystemen en laat zien hoe deze ons leven ingrijpend hebben veranderd. Een prikkelende verkenning van de digitale samenleving. Willem Schinkel is socioloog en filosoof, en hoogleraar sociale theorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij schreef recent o.a. Politieke stenogrammen. De hamsteraar en Pandemocatie. En, met Rogier van Reekum, Theorie van de kraal.

Is Aphonismen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aphonismen