Appeasement

Op een regenachtige namiddag in september 1938 vloog Neville Chamberlain vanuit München terug naar Londen. Zijn bezoek aan Hitler, zo verzekerde hij de menigte in Downing Street, had geresulteerd in ‘vrede voor onze tijd’. Nog geen jaar later viel Duitsland Polen binnen.
In Appeasement laat Tim Bouverie zien hoe ver de regeringen van de westerse democratieën, en met name Groot-Brittannië, gingen om aan Hitlers eisen tegemoet te komen en oorlog te voorkomen. Hij neemt ons mee naar de dining rooms van de Britse heersende klasse, waar Hitler verrassende steun genoot, en de achterkamertjes van het Parlement, waar de ontembare Winston Churchill beseft dat er maar één echte keuze is: nu oorlog of later oorlog.

Recensies (1)

Is Appeasement het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Appeasement