Atlas van vergeten België

In de “Atlas van Vergeten België” wekken fotograaf Bart Vanacker en Reinout Bossuyt meer dan vijftig vergeten plaatsen terug tot leven. In elke provincie zochten ze de resten op van wat ooit was: een vernielde abdij, uitgerangeerde treinen, brokstukken van architecturale parels en sporen van de industriële revolutie. Monumenten groot en klein die als ruïnes bevroren zijn.

Het boek toont je plaatsen in ons land waarvan je het bestaan zelfs niet kon vermoeden. Aan de hand van foto’s, verhalen en kaarten kom je het verhaal te weten achter de puinhopen van het verleden. Bovendien wijzen de auteurs je de weg naar die plaatsen zodat je zelf kunt ontdekken wat er nu nog te zien is.

Is Atlas van vergeten België het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Atlas van vergeten België