Bagatellen

Met Bagatellen keert Willem G. van Maanen terug naar zijn favoriete vorm: het korte verhaal. De personages in deze gloednieuwe verhalen zijn veelal doorsnee mensen die zich in uitzonderlijke omstandigheden bevinden en soms vreemde sprongen maken, zoals de vrouw die het lijk van haar moeder opgraaft, of de man die zijn overleden lievelingshond laat opzetten. Vaak tegen beter weten in slaan ze zich door het leven, die opeenstapeling van kleine heldendaden, wraakacties, voorzichtige liefdes, misverstanden en gemiste kansen. `Het goede verveelt eerder dan het kwade, omdat het minder gevarieerd is waarschijnlijk. Van Maanen waakt ervoor ons een al te rooskleurig mensbeeld voor te schotelen, maar er valt gelukkig genoeg te grimlachen.

Is Bagatellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bagatellen