Een onderscheiding en andere novellen

Met de roman Heb lief en zie niet om brak Willem G. van Maanen terecht door bij het grote. Ook in zijn novellen weet hij de schijnbare en echte werkelijkheid meesterlijk te ontrafelen. Drie prachtverhalen, gekozen door de auteur, zijn hier gebundeld.
In Een onderscheiding wordt de natuurlijke orde verstoord wanneer een kapitein tegen wil en dank een onderscheiding uitreikt aan een soldaat. In Hebt u mijn pop ook gezien? stelt een meisje een verloofd stelletje een eenvoudige vraag, die de man verleidt tot fabuleren. En in Het nichtje van Mozart maken we kennis met Steiner, beheerder van de Mozartbibliotheek. Als een studente het geheim achter de vermeende relatie tussen Mozart en zijn nichtje Anna Maria Thekla ontsluiert, verwoest ze en passant ook het leven van Steiner. Deze verhalen laten zien waartoe taal en verbeelding in staat zijn in de handen van een grootmeester.

Is Een onderscheiding en andere novellen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een onderscheiding en andere novellen