Balotelli

Mario Balotelli (1990) kwam in Palermo ter wereld als Mario Barwuah, zoon van arme Ghanese immigranten. Omdat zijn vader en moeder niet in zijn levensonderhoud konden voorzien, zagen ze zich genoodzaakt hun zoon ter adoptie af te staan. Hoe tragisch ook, het bleek zijn redding. In zijn nieuwe wereld ging Mario voetballen. In 2001 startte hij zijn jeugdopleiding bij AC Lummezane, waarna hij in 2006 - op zijn vijftiende - debuteerde in het eerste elftal. Balotelli viel op, ging naar Internazionale, waarna hij tussen 2010 en 2014 drie keer - tegen hoge transfersommen - van club wisselde: van Manchester City, AC Milan en tegenwoordig: Liverpool. Vanwege zijn omstreden gedrag in en om het veld is hij voor zijn trainers soms eerder een vloek dan een zegen. Super Mario staat dan ook niet voor niets te boek als het grootste enfant terrible van het hedendaagse voetbal. Toch komt Balotelli - auto-ongelukken, dubieuze dames en fikse geldboetes - tot op heden overal mee weg. Of zoals hij zegt: 'Why always me?' Terecht? Lees Balotelli.

Is Balotelli het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Balotelli