Bang, het monster

Bang, het monster

Rank 1521 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Dit boek gaat over de emotie “Bang”.

Angst kan veel dingen met je doen en vele vormen aannemen. Dit boek leert kinderen wat het gevoel Bang eigenlijk is en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

De emotie is uitgebeeld als een klein monster. Hij duikt zomaar opeens op, klampt zich vast en laat niet meer los. Dan volgt hij de hoofdpersoon en staat hij onverwachts voor zijn neus, groot en bedreigend. Maar het monster is ook wel eens klein en heel schattig en dan heeft de jongen er eigenlijk weinig last van. Het monster Bang laat zich niet graag wegstoppen en dat hoeft ook niet. Bang mag er zijn.

Met praktische handvatten voor ouders om met hun kind te praten over zijn of haar bange gevoelens.
Kind & Jeugd
Kinderboeken diversen
Blije Binnenste
01 september 2020

Recensies

De basisemoties simpel maar goed besproken

door: deleestrein 1 like
Met simpele teksten en duidelijke illustraties van Hanneke van Os, proberen ze een gesprek te beginnen tussen ouder en kind. Achterin het boek staan ook openingsvragen om een gesprek met je kind aan te gaan, want praten over emoties is belangrijk. Vaak worden bij kinderen emoties niet zo nauw...