Bezieling en kwaliteit in organisaties

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen en organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties worden gezien als levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei. Intern betekend dat aandacht voor de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern aandacht voor de relaties tussen de organisaties en haar doelgroepen (afnemers, opdrachtgevers, cliënten, belanghebbenden). Meerwaarde ontstaat wanneer mensen en organisatie zich gedragen als delen van een creatief geheel, hun energie bundelen en daarmee meer bereiken. Dit boek spreekt zowel managers aan die de bezieling en kwaliteit in hun organisatie willen verbeteren, als ook ieder ander die in de organisatie een rol speelt. Het ontwikkelen van kernkwaliteiten, het optimaliseren van bewuste en verantwoordelijke werkhoudingen, het creëren van het totaalproces, vergt immers de inzet van iedereen in de organisatie. Van dit zeer succesvolle boek zijn al vele tienduizenden exemplaren verkocht en in de dagelijkse praktijk toegepast, het beste bewijs voor de bijzondere kwaliteiten ervan.

Servire
06 februari 2020