Big deal

VN:

Big deal

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0

Walter Schoen, Duitser van origine, woonachtig in Detroit, lijkt als twee druppels water op ss- en Gestapo-chef Heinrich Himmler. Ze zijn zelfs op dezelfde dag geboren. Walters Amerikaanse vrouw Honey Deal weet niet dat hij een Duitse spion is, maar ze heeft het helemaal gehad met haar man. Ze heeft de hoop opgegeven hem in een normale, gezonde vent met een beetje gevoel voor humor te kunnen veranderen en wil van hem scheiden.

Ondertussen is 'Hot Kid' Carl Webster op jacht naar Jurgen Schrenk, een ontsnapte krijgsgevangene die vroeger bij het Afrikakorps heeft gediend. Carl vermoedt dat Walter hem onderdak heeft gegeven en hij gebruikt Honey om achter zijn schuilplaats te komen. Honey ziet wel wat in de knappe Carl, maar die is er louter op gebrand om Jurgen te pakken te krijgen zonder zelf voortijdig het loodje te leggen. Wat volgt is een spannende klopjacht met de droge humor en hilarisch domme schurkenstreken die we van Elmore Leonard gewend zijn.

Literaire thriller
19 juli 2007

Jean-Paul Colin Auteur

Stuntelige SS’ers

door: Jean-Paul Colin 1 like

Droge humor en vlijmscherpe dialogen doen het altijd goed bij de lezers. Vooral het eerste is een specialisme dat niet veel auteurs is gegund. Elmore Leonard (1925) heeft met beide aspecten weinig moeite en past ze veelvuldig toe in zijn boeken. Ruim vijftig jaar geleden begon Leonard met het...

Reacties op: Big deal