Blijven of gaan?

Blijven of gaan?

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 7
Non-fictie Spots 18   Topics 0
Oorlog is niet abstract. Achter de onvoorstelbare en macabere getallen van doden en vluchtelingen, gaan mensenlevens schuil. Over een paar van die mensen gaat het in dit boek. Syrische vrijheidsstrijders die de auteur begin 2014 aan de vooravond van de opkomst van IS heeft ontmoet en vier jaar heeft gevolgd.

Syrië is niet alleen de oorlog - het is vooral een optelsom van mensen en hun droom van een vrij Syrië. In een persoonlijk relaas, heeft de auteur zich steeds de vraag gesteld: 'Wat kan ik doen?' Dit boek schrijven en hun verhalen vertellen. Het zijn hoopvolle verhalen die de onvoorstelbare kracht en moed van gewone mensen laat zien en ons uitnodigen ons met Syriërs te verbinden.

Over de auteur
Saskia Harkema is een duizendpoot: mensenrechtenactiviste, professor, trainer en coach, opgegroeid in Zuid-Amerika. Ze werkt vanuit haar eigen bedrijf INENDI (Innovation, Entrepreneurship & Diversity) voor verschillende universiteiten, hogescholen en non-gouvernementele organisaties in heel Europa en Turkije. Daarnaast werkt ze met vluchtelingen via de door haar opgezette stichting Faces of Change (www.facesofchange.online).

Waargebeurde verhalen
Futuro Uitgevers
26 april 2018
24 mei 2018
9789492221988 , 9789492939135

Reacties op: Blijven of gaan?