Bloemen voor mijn dochter

Rank 6875 Gelezen 237 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 423 Favoriet 23 Recensies 12
Feelgood Lijsten 1 Spots 5 Top25's 6   Topics 0

Een schitterende roman voor de lezers van De nachtegaal en Haar naam was Sarah
‘Sarah Jio staat garant voor meeslepende romans vol spanning en romantiek.’ Libelle

Twee vrouwen zijn met elkaar verbonden door de oorlog, de stad Parijs, een mysterieuze stapel liefdesbrieven en door de tijd.
Een vrouw komt bij in het ziekenhuis, ze is in de war en lijdt aan geheugenverlies. Ze krijgt te horen dat ze Caroline heet en al jaren een eenzaam en teruggetrokken leven leidt in een appartement aan de Seine. Verder is het enige houvast dat ze heeft wat vage flarden van herinneringen aan een man en een jong kind, en Caroline probeert uit alle macht haar verleden terug te krijgen.
Als Caroline naar huis mag, vindt ze daar in een kast een stapel brieven van ene Celine, een jonge weduwe die in de Tweede Wereldoorlog met haar vader en dochter in hetzelfde appartement woonde en die werkte in een bloemenwinkel. Geschokt leest ze over de nazicommandant die Celine chanteerde met haar Joodse afkomst en haar dwong zijn minnares te worden. Over de afschuwelijke dingen die Celine moest doen om haar innig geliefde dochter te beschermen. Naarmate Caroline verder leest, komen er steeds meer herinneringen boven, en langzamerhand realiseert Caroline zich hoe sterk de overeenkomsten tussen haar en Celine zijn.
De pers over de boeken van Sarah Jio
‘Dit spannende verhaal doet veel denken aan de stijl van de populaire auteur Nicholas Sparks.’ NBD Biblion
‘Een fascinerend verhaal over liefde, verlies, schuld en vergeving.’ Publishers Weekly
‘Een betoverend verhaal.’ Kirkus Reviews

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen
Harmien Robroch
Boekerij
08 oktober 2019
08 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther

Prachtige roman over twee sterke vrouwen

door: Janneke Elderbroek

Sarah Jio (1978) heeft al vele romans op haar naam staan en haar boeken worden vertaald in meer dan vijfentwintig landen. Naast het schrijven van romans is ze ook journalist en heeft ze haar eigen podcast, Mod About You.

In haar nieuwste roman Bloemen voor mijn dochter wordt Caroline wakker in een...

Reacties op: Bloemen voor mijn dochter