Bloemen voor mijn dochter

Bloemen voor mijn dochter

Rank 113 Gelezen 26 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 230 Favoriet 5 Recensies 3
Feelgood Lijsten 1 Spots 5   Topics 0

Een schitterende roman voor de lezers van De nachtegaal en Haar naam was Sarah
‘Sarah Jio staat garant voor meeslepende romans vol spanning en romantiek.’ Libelle

Twee vrouwen zijn met elkaar verbonden door de oorlog, de stad Parijs, een mysterieuze stapel liefdesbrieven en door de tijd.
Een vrouw komt bij in het ziekenhuis, ze is in de war en lijdt aan geheugenverlies. Ze krijgt te horen dat ze Caroline heet en al jaren een eenzaam en teruggetrokken leven leidt in een appartement aan de Seine. Verder is het enige houvast dat ze heeft wat vage flarden van herinneringen aan een man en een jong kind, en Caroline probeert uit alle macht haar verleden terug te krijgen.
Als Caroline naar huis mag, vindt ze daar in een kast een stapel brieven van ene Celine, een jonge weduwe die in de Tweede Wereldoorlog met haar vader en dochter in hetzelfde appartement woonde en die werkte in een bloemenwinkel. Geschokt leest ze over de nazicommandant die Celine chanteerde met haar Joodse afkomst en haar dwong zijn minnares te worden. Over de afschuwelijke dingen die Celine moest doen om haar innig geliefde dochter te beschermen. Naarmate Caroline verder leest, komen er steeds meer herinneringen boven, en langzamerhand realiseert Caroline zich hoe sterk de overeenkomsten tussen haar en Celine zijn.
De pers over de boeken van Sarah Jio
‘Dit spannende verhaal doet veel denken aan de stijl van de populaire auteur Nicholas Sparks.’ NBD Biblion
‘Een fascinerend verhaal over liefde, verlies, schuld en vergeving.’ Publishers Weekly
‘Een betoverend verhaal.’ Kirkus Reviews

Feelgood , Literatuur & Romans
Harmien Robroch
Boekerij
08 oktober 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 12,99

Door lezers

Feelgood Café / Nieuwe boeken in oktober - Waar kijk jij naar uit?
03 oktober 2019 51 reacties
  Meer artikelen van lezers

Lezersrecensies (3)

Moederliefde

door: Jeannie Bertens 1 like
Caroline ontwaakt na een zwaar ongeluk in het ziekenhuis. Dat ze Caroline heet, weet ze van het ziekenhuispersoneel. Zelf weet ze helemaal niets meer over zichzelf, ze lijdt aan geheugenverlies. Volgens haar papieren woont ze in de Rue Cler, in een mooi appartement. Daar neemt ze haar intrek...

Een prachtige roman!

door: Priscilla 1 like
Caroline wordt wakker in het ziekenhuis en krijgt te horen dat ze een ongeluk heeft gehad. Behalve haar naam, die haar verteld is, kan zij zich niets meer herinneren omdat zij lijdt aan geheugenverlies. Na haar ontslag uit het ziekenhuis keert zij terug naar wat haar appartment moet zijn en...

Meeslepende roman

door: Marieke Scheers 3 reacties 1 like
De Amerikaanse Caroline woont in een appartement in Parijs. Op een dag krijgt ze een ongeluk waarbij ze haar geheugen verliest, niets weet ze meer. Eenmaal uit het ziekenhuis gaat ze in haar appartement op zoek naar aanwijzingen over haar leven en haar identiteit. Zo komt ze via een doosje lucifers...
ebook