Bob Dylan in de studio

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Rare meneer, die Bob Dylan. Geen aangename mens, schijnt het: erg gesloten en in zichzelf gekeerd, maar erg fascinerend. Het is een mysterie hoe hij er steeds weer in slaagt om zulke prachtige platen te maken. Hij lijkt er alles aan te doen om zowel de opnamen als het uiteindelijke resultaat de elpees of cd's te saboteren. Zo weigert hij uitleg te geven aan zijn muzikanten of uitgebreid te repeteren. Hij geeft de toonaard niet aan, en ook niet wanneer hij aan een nieuw nummer gaat beginnen.

In Bob Dylan in de studio vindt de lezer het volledige achtergrondverhaal van elk van zijn bijna veertig studioplaten aan de hand van vele details en citaten van betrokken muzikanten en producers. Waar en wanneer vonden de opnamen plaats? Wie werkte eraan mee? Wat is er in de studio gebeurd? Wat waren de reacties bij het verschijnen? Kortom: waarom zijn die platen zoals ze zijn en hoe zijn ze zo geworden?

'Ik breek geen regels, want ik zie geen regels die gebroken moeten worden. Wat mij betreft zijn er geen regels. - Bob Dylan, 1966
Uitgeverij Epo

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jan Rooms