Boheemse draken in een leven aan zee

Boheemse draken in een leven aan zee

Een familie is een verzameling vanzelfsprekendheden. Aannames die zelden worden bevraagd, tot er een kink in de kabel komt: een stoorzender die je wereldbeeld en zelfbeelden op zijn kop zetten. Voor Huub Koch is dat het moment waarop zijn tante – de jongste zus van zijn vader – hem drie maanden voor haar dood een doosje met familiefoto’s overhandigt. Dat doosje blijft lange tijd onaangeroerd. Als hij aandacht aan dit erfgoed begint te besteden raakt hij verdwaald in een labyrint van onbeantwoorde vragen. Tastend in dat verleden beginnen de feiten langzaam vorm aan te nemen. Met de hulp van internet, historici en locale en nationale archieven in binnen- en buitenland. BOHEEMSE DRAKEN IN EEN LEVEN AAN ZEE is de condensatie van vijftien jaar genealogisch onderzoek. Elf kleine essays die je niet weg kunt leggen. Over een fascinerende zoektocht naar ‘zere plekken in een familie-geschiedenis’. Doorvoeld geschreven – een kunstwerk.

Essays, Genealogie, Geschiedenis, Persoonlijke ontwikkeling.
12 afbeeldingen.
Korte verhalen , Literaire non-fictie