Bonhoeffer

Eric Metaxas

Het is 7 juli 1939, de Tweede Wereldoorlog staat op het punt van uitbreken. Na een verblijf van slechts 26 dagen reist dominee Dietrich Bonhoeffer plotseling vanuit Amerika weer terug naar Duitsland. Hij weet dat deze beslissing hem het leven kan kosten. Maar voor hem is het duidelijk: 'ik heb geen recht om na de oorlog mee te werken aan de wederopbouw van het christelijk leven in Duitsland als ik nu niet de beproevingen van het volk deel´. Eric Metaxas vertelt in deze full colour-uitgave meeslepend over Bonhoeffers leven als pastor, mrtelaar, profeet en spion. In combinatie met honderden foto's, waaronder veel nog nooit gepubliceerd materiaal, waant de lezer zich midden in de tijd en het leven van Dietrich Bonhoeffer.

Recensies (1)

Is Bonhoeffer het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Bonhoeffer