Bordeauxreeks Niemand verdwijnt

Enige tijd geleden schreef Jan van der Geer (Dordrecht, 1949): 'Het hoogste dat ik ooit wil bereiken, is dat iedereen denkt dat ik knettergek ben. Dat zou de mooiste volksverlakkerij zijn!'

Het knettergekke niveau haalt hij in Niemand verdwijnt nog niet, maar soms scheelt het weinig. Het merendeel daarentegen is warm en helder van toon. Van der Geer schrijft vol emotie en in duidelijke taal over zijn jeugd en heden. Hij verrast soms en laveert dan tussen serieuze zaken en humor. 'Spitsroeden lopen tussen hemel en aarde', noemt hij dat. "Niemand verdwijnt" is zijn eerste bundel en bevat een bloemlezing uit zijn veelzijdige werk.
Eerdere publicaties in Avenue Literair (1969), Letteriek (1973), Herman (1979) en Kruispunt (1997).
Van der Geer was destijds redacteur van cultureel jeugdblad BY en medeoprichter van de roemruchte en nog steeds veel geprezen stichting Bobby Kinghe.

Is Bordeauxreeks Niemand verdwijnt het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bordeauxreeks Niemand verdwijnt