Bordeauxreeks Sakasegawa

Ruth van Rossum (1960) bracht haar eerste levensjaren door in Japan. In 2006 verscheen haar debuutbundel Eilandranden. Met haar poëzie onderzoekt ze menselijke thema's en onze psyche. De gedichten zijn beeldend en niets verhullend. Sakasegawa is te lezen als een staalkaart van verlangen, verwondering en tekortkomingen.

Erik Jan Harmens over Eilandranden: "Ruth van Rossum schrijft gedichten die nog niet eerder geschreven zijn. Ze weet een volstrekt eigen geluid de wereld in te jassen, een tamelijk klassieke taal maar niet bepaald lyrisch, het schuurt vaak tegen het emotioneel betamelijke aan en het toont durf zonder zichzelf op de borst te kloppen of harde woorden te bezigen. Van Rossum schenkt ons implosies. Ze heeft een krachtige, eigenzinnige debuutbundel geschreven."

Is Bordeauxreeks Sakasegawa het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Bordeauxreeks Sakasegawa