Brave hond! Stoute kat!

Brave hond! Stoute kat!

Gelezen 40 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 1 Recensies 7
Junior Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

In het prentenboek ‘Brave hond! Stoute kat!’ van twee meesters in hun vak, Bette Westera en Mies van Hout, staan 32 kinderversjes en prachtige dierenportretten. Als topillustrator Mies van Hout en Gouden Griffelwinnaar Bette Westera de handen ineenslaan ontstaat er iets prachtigs. Van Hout wordt in binnen- en buitenland geroemd om haar sprekende, kleurrijke illustraties. Ze kan als geen ander emoties en karaktertrekken uitbeelden. Ook in ‘Brave hond! Stoute kat!’ weet ze telkens de aard van het beestje treffend te vangen. Bette Westera diept in versvorm de karakters van de dieren nog verder uit. En dat doet ze zoals we dat van haar gewend zijn: met knap rijm en veel humor. Op elke spread staan er twee dieren tegenover elkaar die soms wel op elkaar lijken, maar die juist hele verschillende karakters hebben. Een spin zit geduldig te wachten in haar web, een bromvlieg zoemt ongeduldig door de kamer. Luiaards hangen sloom te slapen aan een tak, mieren hebben het altijd druk. Dat is de aard van het beestje. En hoe zit dat met jou? Lijk jij het meest op een brave hond of op een stoute kat? Zo biedt dit boek aanknopingspunten om met kinderen interessante gesprekken te voeren, over de aard van dieren én mensen.

Kind & Jeugd
Prentenboeken (<6 jaar)
Illustraties
Mies van Hout
Gottmer
29 september 2021
29 september 2021

Reacties op: Brave hond! Stoute kat!