Bravo two zero

'Ik zal je vertellen wie de SCUD's vernietigde - het was de Britse SAS. Zij waren geweldig.' - John Major, Britse premier, mei 1991

In de nacht van 22 januari 1991 infiltreerde een acht man sterke patrouille van de Engelse Special Air Service de vijandelijke Iraakse linies. Hun geheime missie: sabotage van de vitale communicatielijn tussen Bagdad en noordwestelijk Irak; en het opsporen en vernietigen van de mobiele SCUD-raketinstallaties, voordat Saddam erin zou slagen Israël bij de oorlog te betrekken. Hun zendcode: Bravo Two Zero. De missie was een succes - maar de prijs was hoog...

Bravo Two Zero - een van de meest riskante en meest geheime operaties van de Golfoorlog nu onthuld. Een waar gebeurd oorlogsverhaal van bovenmenselijke moed en uithoudingsvermogen, dat weinigen ooit zullen vergeten.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Bravo two zero het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bravo two zero