Brief Aan Een Christelijke Natie

Meer dan honderd jaar na Nietzsches Antichrist knevelen en benevelen christelijke dogma's en geloofsovertuigingen nog steeds de menselijke geest. Het feit dat gelovigen overal ter wereld naar de apocalyps, de ondergang van de wereld, uitzien als een glorieus moment omdat Christus dan op aarde terugkeert, beschouwt Harris als niets minder dan een alarmerende situatie.

Brief aan een christelijke natie is het antwoord van de filosoof Sam Harris op deze noodtoestand. Het is ook een antwoord op de talloze reacties die Van God los, zijn onverbiddelijke afrekening met de collectieve waan van het geloof, opriep.

Harris laat zien dat religieuze dogma's voedsel geven aan irrationele angsten, en kennis en wetenschap in de weg staan. Geloof vertroebelt en vergiftigt de geest en zet aan tot geweld. We zijn beter af zonder God en geloof. [pc]* Een auteur […] die ten minste evenveel indruk heeft gemaakt als Dawkins. […] Conclusie: lezen die Harris. – H.W. Sandberg in Het Parool*

Harris mist nooit, elke zin is raak, daarom is zijn compacte boek zo onevenredig verpletterend. – Richard Dawkins

Is Brief Aan Een Christelijke Natie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Brief Aan Een Christelijke Natie