Brikki

Brikki is een speciaal leeuwtje, want zijn avonturen worden door kinderen bedacht. Zijn eerste boek wordt met eenvoudige zinnen beschreven en geïllustreerd met opvallende, kleurrijke afbeeldingen. Kinderen kunnen het verhaal zelf aanvullen door er stickers bij te plakken, zo verzinnen ze steeds een andere invulling.

Brikki in de dierentuin wil de creativiteit en fantasie van kinderen stimuleren. Het kan alleen of samen met ouders worden gelezen. Het boek bevat meer dan 100 afwasbare en herbruikbare stickers, die ook los zijn te gebruiken voor eigen verhalen op het raam. Het boek is een kwalitatieve uitgave, met afmetingen van 26 bij 21 centimeter en heeft 26 harde, luxe bladzijden. De tekst is verzorgd door kinderboekenschrijfster Esther Naalden, bekend van Jop de Giraf.

Over Brikki
Waarom verzinnen volwassen kinderverhalen? Kinderen hebben zelf een rijke fantasie en verzinnen dolgraag avonturen. Brikki biedt daarom een speciaal, eigentijds platform dat kinderen op allerlei manieren verhalen laat maken: online en offline, in beeld en als animatie. Brikki heeft een scholentoer met Cinekid, een app, iBoekjes en zelfs een reuzenverhaal van 200m2. Alles van Brikki wordt zoveel mogelijk verzonnen, gemaakt en voorgelezen door kinderen.

De bedenker van Brikki is Ingmar de Lange: "Ik tekende als grapje een leeuwtje voor mijn neefje Karsten, want hij vond het leuk om hard te brullen. Toen Karsten mij verbaasde met zijn levendige fantasie, vroeg ik hem de verhaaltjes van het leeuwtje te verzinnen en Brikki was het resultaat.

Is Brikki het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Brikki