Broertje dood

Broertje dood

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Jelte heeft een broer. Eentje. Tot hij ontdekt dat er ooit nóg één was, Peter. Maar over dit jongste broertje, dat maar enkele uren heeft geleefd, praat niemand. Peter werd geboren als een cycloop en was daarmee niet alleen een kansloos kind, maar ook een monsterlijke zeldzaamheid die maar beter zo snel mogelijk aan het oog kon worden onttrokken.

Pas als hij volwassen is en in Griekenland reizen begeleidt, realiseert Jelte zich ineens echt wat de korte aanwezigheid van zijn babybroertje al die jaren heeft gedaan met het hele gezin: het gemis, de stilte, de trauma’s, de verstoorde relaties. Hij begint een zoektocht die langzaam verandert in een kruistocht: eerst op weg naar Peters hele verhaal, daarna op jacht naar erkenning van zijn korte bestaan en van het feit dat hij geen monster was, maar een onschuldig, welkom jongetje.

Broertje dood is een eerbetoon van een grote broer aan een kleine, die hij nooit heeft gezien, maar levenslang op zijn netvlies heeft.

Waargebeurde verhalen
GrowingStories