Buiten adem

Buiten adem neemt je mee in de verwoede internationale inspanningen om sars-cov-2 te begrijpen en onder controle te krijgen, alsof we over de schouders meekijken van de briljante onderzoekers die de zoektocht ondernamen. Wetenschapsjournalist en veelgevraagd spreker David Quammen voert je mee op de meedogenloze reis het coronavirus achterna, dat waarschijnlijk een ‘eeuwig virus’ zal zijn, voorbestemd om onder de mensheid te circuleren en ons eindeloos te kwellen. Gebaseerd op interviews met bijna honderd wetenschappers legt Quammen uit dat epidemiologen deze pandemie zagen aankomen, maar dat hun waarschuwingen om politieke of economische redenen werden genegeerd. Ook analyseert hij dat de precieze oorsprong van dit virus misschien nog jaren onbekend zal blijven, maar dat sommige aanwijzingen overtuigend zijn en sommige veronderstellingen kunnen worden verworpen.

Is Buiten adem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Buiten adem