Burn-out en naastbetrokkenen

Burn-out en naastbetrokkenen

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Als iemand burn-out raakt, dreigt ook zijn omgeving ontwricht te raken. Plotseling is iemand die altijd sterk en daadkrachtig was, tot weinig meer in staat. Omdat iemand met burnout veel tijd nodig heeft om te herstellen, breekt ook voor de naastbetrokkenen een zware tijd aan. In dit boek wordt beschreven hoe je met iemand om kunt gaan die last van burn-out heeft. Naast alle zorg en verantwoordelijkheid is het belangrijk om ook passief te zijn en de eigen emoties te voelen. De auteurs beschrijven hoe een bipolaire levenshouding zorgt voor een evenwicht tussen actief zijn en passief zijn, denken en voelen, de 'ouder' en het 'kind' in de mens. Dit boek is een vervolg op het succesvolle boek Burn-out van dezelfde auteurs dat najaar 2012 verscheen. Over de auteur(s): Clemence Leijten (agoge) en Armando Theunisse (registerpsycholoog NIP/Gezondheid) geven cursussen (via Movendus cursussen te Naarden). Zij hebben tientallen jaren praktijkervaring op het gebied van therapeutische behandeling van mensen met een burn-out en op het gebied van assertiviteit en maatschappelijk functioneren. Zij schreven eerder Alles bereikt en toch niet gelukkig (2006) en De kracht van burn-out (2008) verschenen bij Uitgeverij Ten Have. Onlangs publiceerden zij bij uitgeverij Boom Burn-out. Een nieuwe benadering.

Boom
27 mei 2016