Campingsmoking

Alle Nederlanders zijn klootzakken. Vooral op vakantie. Waar ze ook gaan, ze passen zich te weinig aan en verheffen hun eigen wangedrag tot norm.
Dat tenminste vindt een reiziger die zijn ergernis niet meer kan verbergen. Hij besluit toe te slaan waar onze landgenoten ’s zomers het talrijkst en tegelijk op hun zwakst zijn: in Frankrijk, op campings. Zo vormt een keten van fatale ongevallen in de zomer van 2016 het misselijkmakende CV van een Nederlanderhatende seriemoordenaar.
Velen herinneren het zich niet meer, en daarom vertel ik het relaas van alle betrokkenen. Tot het bittere eind.

Campingsmoking is een obsessieve roadtrip van en over Nederlanders op idyllische Franse bestemmingen, een ode aan èn aanklacht tegen het fenomeen camping.
Herkenbaar, humoristisch en huiveringwekkend, en dus niet te missen als literatuur mee op vakantie.
Voor alle Nederlanders die van Frankrijk en kamperen houden. En voor degenen die campings haten.

Is Campingsmoking het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Campingsmoking