Carl Jung: de weg naar het zelf

'De weg naar het Zelf' is een volledig geïllustreerde biografie van een van de grootste figuren uit de twintigste eeuw, namelijk C.G. Jung, die ons kennis liet maken met concepten als archetypen, synchroniciteit en het collectief onbewuste. Claire Dunne vertelt het verhaal van Jungs zoektocht naar zichzelf vanaf zijn jeugd, waarin vooral het vinden van een materiële basis centraal stond, tot de vorming van een sterk persoonlijk spiritueel besef in zijn latere leven. Er wordt uitvoerig stilgestaan bij de complexe relatie tussen Jung en zijn mentor Sigmund Freud, de bijzondere rol die zijn student Toni Wolff heeft gespeeld in zijn leven en de onthullende visioenen die hijzelf ervoer na een bijna-doodervaring op latere leeftijd.
Het commentaar van Claire Dunne wordt afgezet tegen Jungs eigen woorden en die van zijn naasten; de illustraties bevatten foto's van Jung, en kunstbeelden die zijn werk illustreren. De persoon Jung komt in deze biografie tevoorschijn als een genezer, wiens gaven aan het licht kwamen toen de wonden in zijn eigen ziel eenmaal waren geheeld. 'De weg naar het Zelf' is een essentieel boek voor iedereen die geïnteresseerd is in psychologie, spiritualiteit en persoonlijke ontwikkeling.

Is Carl Jung: de weg naar het zelf het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Carl Jung: de weg naar het zelf