Chakka mijn wolvekind

Mijn grote droom - een echte wolf grootbrengen - werd werkelijkheid toen ik een vier weken oud welpje vond; een kleine donsbal, even rond als hoog en met enorme poten. Ik noemde hem Chakka, dat in de taal der Eskimo's 'vriend' betekend. Hoewel ik wist dat het niet eenvoudig was een wild dier op te voeden, kwam ik toch nog voor heel wat verrassingen te staan. De kleine Chakka was schattig speels en onweerstaanbaar, maar ook heel ondeugend, vooral toen hij met alle andere dieren van mijn huishouding kennismaakte: twee Deense doggen, vier katten, twee wasberen en een meeuw - en niet te vergeten mjn echtgenoot en twee kleine kinderen. Chakka vond zijn meerdere in Priegeltje, een piepklein Chihuahuahondje van nog geen pond. Het stel was onafscheidelijk en samen huilden zij vele winternachten lang verliefd tegen de maan. Later paarde Chakka met Spook, een van de Deense doggen en werd zo de overbezorgde vader van zes prachtige pups.

Bevie Gravlin stelde al op jonge leeftijd haar hart - en later haar huis - open voor vele zieke of in de steek gelaten dieren. Chakka, mijn wolvekind is haar unieke verhaal, verteld met een grote dosis liefde, respect en humor. Voor alle ware dierenliefhebbers.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Chakka mijn wolvekind het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Chakka mijn wolvekind